×

Предупреждение

JUser: :_load: Не удалось загрузить пользователя с ID 525.

Вода у Житомирі: Нові тарифи на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, оприлюднила проект постанови щодо встановлення тарифів на централізоване холодне водопостачання та водовідведення для 36 водоканалів України (у тому числі КП «Житомирводоканал»).

n 2501167468Як повідомляють у КП «Житомирводоканал», з моменту набуття прийнятою постановою чинності абоненти розділяються на дві категорії: одні споживачі платитимуть за централізоване, інші – за холодне водопостачання та водовідведення. Розділення цих понять здійснено законодавчо ще у квітні 2014 року, проте на практиці запрацює лише з  2016 р.

Що ж таке холодне водопостачання?

Постачання води від поверхневих джерел (для нашого підприємства це річка Тетерів) магістральними (міжміськими, вуличними, квартальними та ін.) трубопроводами до зовнішньої стіни будівлі – це централізоване водопостачання. Все, що відбувається з використанням внутрішніх мереж у будинку, – холодне водопостачання. Так само з каналізацією: водовідведення від першого дворового колодязя аж до очисних споруд – централізоване водовідведення; якщо задіяні й внутрішньобудинкові стояки – холодне водовідведення.

До 01.04.2014 р. поняття холодного водопостачання та водовідведення відрегульовано не було, а статтею 29 Закону «Про житлово-комунальні послуги» передбачалось, що вода подається виробником (КП «Житомирводоканал») лише до зовнішнього зрізу будинку. Далі від зовнішнього зрізу (загальнобудинкового лічильника) послугу водоканалу купує балансоутримувач будинку (ЖЕК, ЖБК, ОСББ, співвласники будинку тощо). Далі балансоутримувач мав збирати кошти з індивідуальних споживачів, вести їхній абонентський облік, сплачувати за них комісію банків, видавати абонкнижки, довідки (для пільг, субсидій, купівлі-продажу тощо). Насправді цим займалось КП «Житомирводоканал», отримуючи збитки, адже витрати на абонобслуговування жителів багатоквартирних будинків у тариф на централізовані послуги не включались Національною комісією.

Фактично абонвідділ приймав не лише абонентів приватного сектору, а й споживачів з багатоквартирних будинків, хоча витрати на їх обслуговування не були включені в тариф водоканалу.

У квітні 2014 року обслуговування абонентів багатоквартирних будинків зробили для водоканалу обов’язком, проте знову не визначили джерело покриття витрат.

1 жовтня 2014 року Кабінет Міністрів прийняв постанову № 532, якою визначено порядок включення в тариф затрат водоканалу на надання послуг в багатоквартирних будинках. Одна справа – підняти воду з річки, очистити і доставити до будинку, а інша – розподілити її по будинку. Частина витрачається на приладах обліку, які неточно рахують, частина – на полив прибудинкової території, витоки в підвалах, крадіжки тощо. Згідно із вказаною постановою КП «Житомирводоканал» подало розрахунки до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на тарифи на холодне водопостачання та водовідведення. Комісія протягом року розглядала ці матеріали і 6 листопада 2015 року винесла проект постанови, якою визначила 36 водоканалам країни тарифи для багатоквартирних будинків.

З моменту набуття чинності цієї постанови абоненти розділяться на дві категорії. Перша – споживачі, що мешкають в одно- та двоквартирних,  друга – у багатоквартирних будинках. Абоненти, які проживають в одноквартирних будинках, будуть платити за тарифом централізованого водопостачання та водовідведення, а абоненти з багатоквартирних будинків сплачуватимуть за тарифом холодного водопостачання та водовідведення. Це стосуватиметься не лише жителів квартир багатоповерхівок, а й мешканців будинків приватного сектору, в яких декілька співвласників (будинок на декілька господарів), – за юридичними канонами такі будинки також вважаються багатоквартирними. Одноквартирним вважається лише приватний будинок на одного господаря. Тариф для таких абонентів залишиться незмінним – 10,188 гривні за 1 кубічний метр, а для власників помешкань у багатоквартирних будинках з моменту прийняття постанови НКРЕКП тариф зросте на  0,702 гривні та становитиме 10,89 гривень за кубометр.

Новий тариф компенсує затрати водоканалу на абонобслуговування мешканців багатоквартирних будинків – за рахунок підвищеного тарифу сплачуватиметься банківська комісія (зараз абоненти не сплачують її при оплаті послуги, а водоканал зазнає збитків), проводитимуться поквартирні обходи абонентів, прийом та обслуговування абонвідділом тощо. До цього водоканал надавав ці послуги, не зважаючи на їх відсутність у тарифі. Також надаватимуться послуги з демонтажу, монтажу, транспортування та повірки квартирних приладів обліку.

Що стосується абонентів у приватному секторі, то питання безкоштовної повірки наразі залишається відкритим. Водоканали чекають рішення Нацкомісії з цього питання, тому що тарифом на централізоване водопостачання безкоштовна повірка не передбачена.

Последнее изменение Понедельник, 25/01/2016

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework