Блог – явище, яке змінює життя людей

Засновниця інтернет-магазину «Who. is. trend» Марія Хуторянець із Житомира про деталі та особливості власного блогу в Instagram. Проблеми ведення сторінки та поради початківцям щодо просування власного бізнесу в соціальних мережах.
Ні для кого не секрет, що завдяки соціальним мережам можна розвивати свій бізнес і заробляти гроші. Марія Хуторянець – приклад людини, яка почала свою справу з нуля, не маючи досвіду та навичок просування продукції через мережу Instagram, і досягла значного рівня та зробила свою справу прибутковою.
– Розкажіть трішки про себе й справу, якою Ви займаєтесь.
– Я – власниця інтернет-магазину жіночих аксесуарів та косметики. Розвиваю власну сторінку пів року. Показую власне життя, аби люди бачили у кого вони купують ту чи іншу продукцію. Мені довіряють і купують.
– Що або хто надихнув Вас на створення «Who. is. trend»?
– На створення магазину надихнула донька. Я можу впевнено сказати, що саме діти є джерелом натхнення, адже кожні батьки хочуть тільки найкращого для них. І, відповідно, шукають та розглядають усі можливі варіанти заробітку.
– Чому обрали просування магазину та створення блогу саме на платформі Instagram?
– Instagram найближчий мені. Саме там я бачила приклади різних магазинів, і це підштовхнуло мене розвиватися саме на цій платформі.
– Хто і яким чином допомагав/допомагає Вам в оформленні сторінки? Адже саме візуалізація відіграє велику роль у просуванні товару.
– Почала оформлювати сторінку сама. На той момент ще нічого не знала ні про фотографії, ні про тенденції, як писати тексти, що продають. Але коли є велике бажання досягти певних успіхів, то всьому навчишся. Згодом мені почала допомагати подруга. Ми обмінювались найдорожчим: вона мені – власні ідеї та фантазію, а я їй – продукцію магазину. З часом знайшла людину, яка професійно цим займається, і наразі з нею співпрацюю.
– Чи прописуєте контент-план для просування ексклюзивного товару? Якщо так, то як саме?
– Контент-план я не прописую, щоранку прокидаюсь і вже знаю, про що буду розповідати й що показувати. Знаю, що варто прописувати, але, на жаль, не завжди виходить за правилами, тому створюється все за віртуальним планом. Я знаю усі так звані правила ведення сторінки і сторіз, відстежую усі тенденції й розвиваю сторінку. Щоб прописати контент-план, потрібно мати вільний час, якого дуже часто бракує.
– Враховуючи нинішню ситуацію, скажіть, чи вигідно займатися подібною справою?
– Хочу сказати, що навіть дуже вигідно. Були такі думки, що під час карантину люди не будуть витрачати зайві кошти на таку продукцію, але цього не сталось. Адже в карантин люди сидять в інтернеті й часто купують продукцію «на емоціях». Деякі люди не думають про завтрашній день і купують усе, що їм подобається. Бізнес в інтернеті, особливо в Instagram, процвітає.
– З якими проблемами Ви зіштовхувались під час роботи?
– Найважче було починати працювати з нуля. Спершу купували друзі, знайомі та, звісно, рідні. Лише через місяць плідної роботи над сторінкою та рекламою в мене купили продукцію з іншого міста. Тому скажу ще раз, що найважчий саме стартовий етап, коли немає ні досвіду, ні навичок. Потрібно моніторити охоплення, читати коментарі та повідомлення, аналізувати, що подобається людям, а про що не варто писати, і викладати. Оскільки етапи роботи у мене вимірюються у кількості підписників, то саме до першої тисячі був найважчий період.
– Яким чином збільшуєте цільову аудиторію? Робите іменні конкурси чи користуєтесь послугами таргетологів?
– Я вважаю, що різні giveaway сьогодні вже не ефективні. Ще на старті я провела giveaway і розігрувала власну продукцію. Десь протягом тижня до мене приєднались 300 підписників, але це було не дуже ефективно. Тому з того часу і до сьогодні у мене налаштована таргетована реклама. І саме в Instagram це найкращий спосіб просувати як продукцію, так і особисті блоги.
– Наскільки важливий для Вас фідбек (коментарі, повідомлення, репости) і чи достатньо Ви їх отримуєте?
– Я – підприємець і працюю, аби задовольнити ті чи інші потреби людей, але при цьому отримувати певні грошові дивіденди. Для мене головне не більше грошей, а побільше людей, які будуть купувати мою продукцію. І якщо я отримую кілька негативних відгуків на ту чи іншу продукцію, то відразу забираю її з продажів. Часто люди самі надихають мене на оновлення асортименту. Я завжди читаю усі повідомлення, коментарі, відгуки й аналізую їх
– Як блог впливає на Ваше життя?
– Блог сприяє розвитку магазину й відповідно покращує моє фінансове становище. Я працюю на постійних клієнтів, для мене дуже важливо, щоб люди поверталися і купували знову. Постійні клієнти – це золота жила. Блог допомагає гуртувати навколо себе постійних клієнтів, це впливає на продажі й прибутки.
– Для Вас блогерство це хобі чи робота?
– Для мене це робота. Інколи я себе змушую щось зробити, бо розумію, що потрібний кращий результат.
– Дайте, будь ласка, декілька порад початківцям, які хочуть популяризувати власний бізнес через соціальні мережі.
У мене є власний курс, де я навчаю людей створювати та просувати власні сторінки в Instagram. Наразі робота в соціальних мережах – це безпрограшний варіант заробітку. Тому людям, які хочуть займатись цією справою, бажаю не вагатися, впевнено рухатись уперед, не озиратися. Не шукати різних відмовок, а просто стати й працювати. Скільки б не було магазинів з однаковою продукцією, завжди можна виділитись своїми подачею, стилем, різноманітними новинками. Головне, щоб це було щось особливе, і тоді про конкурентів можна забути…
Любов ОМЕЛЬЧУК