АВТО RIA

У Житомирі найстаріший тролейбус досі на ходу – 44 роки на маршрутах та півтора мільйона пробігу

У Житомирі найстаріший тролейбус досі на ходу – 44 роки на маршрутах та півтора мільйона пробігу

  Найстаріший тролейбус Житомира продовжує возити пасажирів. Мова йде про машину "ЗІУ-682В" 1977 року випуску. У Житомирі вона працює з середини вісімдесятих років на регулярних маршрутах і без жодної серйозної поломки.

  Про це кореспондентам Суспільного розповів старший майстер Житомирського ТТУ Віталій Коваленко.

  За його словами, біло-червоний "ЗІУ-692В" із бортовим номером 2209 – це рання модифікація поширених на теренах колишнього Радянського Союзу тролейбусів "ЗІУ-9". Житомирська машина 1977 року випуску – одна з найстаріших в світі серед таких тролейбусів. Вона досі на ходу і продовжує возити пасажирів. Попри кілька ремонтів, як капітальних, так і середніх, більша частина вузлів та агрегатів тролейбуса ще з 1977 року.

  "Тролейбус до нас надійшов в експлуатацію у 1985 році, – каже Віталій Коваленко.  Приймала його водійка Ольга Дровецька. Тролейбус експлуатувався на різних маршрутах – здебільшого це одиниця та дев'ятка – складний маршрут, адже там спуск і підйом на Чуднівському мосту. За весь час тролейбус проїхав майже півтора мільйона кілометрів. З рідного тут залишилися: ходова частина, кузов, рама, задні мости, передній міст. Єдине, що ми міняли, це – бортові редуктори та центральний редуктор. Це вузли, які мають свій термін експлуатації і є розхідниками".

  На тролейбусах "ЗІУ" Оксана Осадча пропрацювала майже 7 років. Зараз жінка їздить на нових білоруських машинах "БКМ", проте з радістю повертається за кермо раритету. Каже, попри солідний вік та пробіг, "ЗІУШКА" ще поїздить не один рік.

  "ЗІУ-9" ще ніколи нікого не підводив, мені здається, що це – найнадійніші тролейбуси на сьогоднішній день у нашому ТТУ, – каже Оксана Осадча. – Якщо за ними нормально доглядати, ремонтувати, то вони будуть працювати не гірше за інших. Можна спокійно і працювати, і бути пасажиром цього тролейбуса".

  Євген Демчук вже більше десяти років займається історією пасажирського електротранспорту. Чоловік каже, що тролейбуси "ЗІУ-9" випускалися у російському Енгельсі більше 30 років, а рання модифікація "ЗІУ-692В" має низку відмінностей від більш пізніх тролейбусів, які досі масово експлуатуються в містах колишнього Радянського Союзу. Це, зокрема, наявність чотирьох, а не трьох вентиляційних люків на даху, інші задні ліхтарі, а також наявність однієї сходинки на задньому майданчику. Окрім того, ТТУ має такий же тролейбус, але на два роки молодший. Їхнього найближчого конкурента 1976 року випуску вже порізали на брухт у російському Дзержинську.

  "Діючими залишаються лише ці два тролейбуси 1977 року, – каже Євген Демчук. – Це взагалі найстаріший діючий тролейбус в Україні. Ви вже ніде не зустрінете у тролейбусах одну сходинку позаду – це дуже особлива відмінність ранніх модифікацій. Якщо зайти на передній майданчик, то можна побачити, що два перших сидіння – не одинарні і не подвійні, а полуторні – таких сидінь у більш пізніх тролейбусах не було".

 

  Найцікавіше те, що саме цей тролейбус не повинен був працювати у Житомирі. До місцевого ТТУ у середині вісімдесятих років він потрапив випадково через помилку на Московському заводі, де у той час проходив капітальний ремонт.

  "Коли робили капітальний ремонт, там щось переплутали і прислали зовсім інший тролейбус, а не той, який відправляли на ремонт, – розповідає Євген Демчук. – Ця машина виявилася значно старішою, аніж та, яку відправляли. Ось так вийшло, що цей тролейбус опинився в Житомирі, хоча його взагалі не мало бути".

  Нині раритетний тролейбус продовжує працювати на четвертому маршруті. Попри поважний вік, він справно приймає на борт пасажирів та прибуває на зупинки без запізнень.

  "Нам є з чим порівнювати, наприклад, краще їхати на такому старому тролейбусі, аніж на старій маршрутці, – каже пасажирка тролейбуса Вікторія. – Але, якщо брати нові білоруські тролейбуси, то, звісно, що вони кращі, більш сучасні, мають кращу підвіску і в них комфортніше".

  Два роки тому тролейбус пройшов капітальний ремонт на базі Житомирського трамвайно-тролейбусного управління, отож на пенсію його відправляти у найближчий час точно не збираються. Про переведення машини у ранг музейного експонату у ТТУ будуть задумуватися не раніше, ніж за три роки.

  "Якщо місто придбає для нас нові тролейбуси, то тоді доля цього тролейбуса вирішуватиметься окремо, – каже заступник начальника Житомирського ТТУ Сергій Лазарєв. – Такий виставковий екземпляр, можливо, для музею залишимо, будемо вирішувати".

Новини Житомира

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

marschrut

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

BP link u

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework