АМУ проти перекладання держфінансування на ОМС Житомирщини

  Асоціація міст України, захищаючи інтереси місцевого самоврядування, звернулася до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету з проханням не враховувати до законопроєкту «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» № 3614 від 09 червня 2020 року поправки №№ 83, 90, 91, 92 та 96. 

   Про це повідомляє Офіс реформ у Житомирському РВ АМУ.

  Зупинимось докладніше на поправці №83, яка пропонує:

  -   частину другу статті 83 викласти у такій редакції «Видатки, визначені пунктом 2 частини першої статті 82 цього Кодексу, здійснюються за рахунок трансфертів із держбюджету місцевим бюджетам, загальнодержавних податків і зборів та/або їх частки, які закріплені за місцевими бюджетами. Такі видатки також можуть здійснюватися за рахунок інших джерел доходів місцевих бюджетів».

  Як наголошують в АМУ, поправка пропонує делеговані повноваження (функції держави, що можуть бути передані на виконання Автономній Республіці Крим та місцевому самоврядуванню з метою забезпечення найбільш ефективного їх виконання на основі принципу субсидіарності), визначені пунктом 2 частини першої статті 82 Бюджетного кодексу України фінансувати за рахунок інших джерел доходів місцевих бюджетів, тобто і за кошти власних доходів місцевого самоврядування.

  Асоціація міст України не підтримує цю поправку, бо така пропозиція суперечить статті 143 Конституції України відповідно до якої делеговані повноваження надані державою ОМС фінансуються винятково за кошти держбюджету або за рахунок надходжень загальнодержавних податків. По суті поправкою передбачається покладення на органи місцевого самоврядування обов’язку фінансувати делеговані державою повноваження за власні доходи місцевих бюджетів, що суперечить і нормам статті 9 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка визначає, що органи місцевого самоврядування мають право в рамках національної економічної політики на власні адекватні фінансові ресурси, якими вони можуть вільно розпоряджатися в межах своїх повноважень.

  Щодо розподілу повноважень на власні та делеговані, то питання має визначатися профільним законом, а саме новою редакцією Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», проєкт якого розробляється Міністерством розвитку громад та територій України.

  Нагадаємо, що членами АМУ на Житомирщині є 33 територіальні громади: Андрушівська, Баранівська, Бердичівська, Житомирська, Коростишівська, Коростенська, Малинська, Новоград-Волинська, Овруцька, Олевська, Радомишльська, Чуднівська, Городницька, Гришківська, Ємільчинська, Корнинська, Любарська, Миропільська, Лугинська, Новогуйвинська, Пулинська, Червоненська, Андрушківська, Барашівська, Білокоровицька, Брониківська, Вишевицька, Оліївська, Райгородоцька, Семенівська, Станишівська, Харитонівська, Швайківська. Мери Житомира Сергій Сухомлин та Баранівки Анатолій Душко є членами Правління Асоціації міст України.

 Новини Житомира

 

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework